tisdag 7 december 2010

I en mästares sällskap


Igår var det medlemsmöte för Svenska Tecknare och Illustratörcentrum, två föreningar som båda spelar mycket stor roll i mitt yrkesliv. Tillsammans med mina goda vänner och kollegor Johanna Kristiansson och Andreas Qassim vandrade jag ner mot mötet på Form & Designcenter. Efter att ha fått en genomgång om de båda föreningarnas aktiviteter var det dags för Per Åhlin och Pelles Svensson från Pennfilm att prata om den pågående utställningen. EN BIT AV MIG är en alldeles underbar utställning med material från Pennfilms fantastiska filmproduktion.
Andreas tyckte att vi skulle ta tillfället i akt och låta oss fotograferas tillsammans med mästaren, något som varken jag, Johanna eller Per var sena att gå med på.
För drygt två och ett halvt år sedan besökte jag Pennfilm och fick då en rundvandring av Per, (något som jag skrivit om HÄR). Jag trodde faktiskt inte att Per skulle komma ihåg mig men det gjorde han, vilket gjorde mig lite glad.

Utställningen pågår fram till den 9 Januari, läs mer om den HÄR.

3 kommentarer:

Nickan sa...

Meh! Vad har ni på er?! Det kan ju bara inte vara en slump att två personer dyker upp på samma ställe i den typen av skjortor.

Jimmy Wallin sa...

I det här fallet heter slumpen Johanna. Hon firade trettioårskrisen på Hawaii och köpte med presenter till oss.

lars sa...

Jag såg ditt bidrag till Covered. Du har verkligen fått många positiva kommentarer. Grattis.