måndag 4 februari 2008

Den här är till dig Mike.


Jag blev inte nöjd med den förra Stålmannenillustrationen utan gjorde en ny. Den här känns lite bättre i alla fall. De som är bekanta med hans arbete kan säkert se att jag varit ganska inspirerad av den amerikanske tecknaren Mike Wieringo. Eftersom jag alltid är lite efter var det först i natt som jag fick reda på att han dött i en hjärtattack vid 44års ålder. Det gjorde mig lite nedstämd. Mike gick bort i Augusti, något som passerat mig obemärkt. I flera månader har jag undrat varför han inte uppdaterat sin hemsida (han brukade lägga upp åtminstonde tre supersnygag skisser i veckan), nu vet jag varför.
AH, jag minsn det som igår när jag satt på bussen hem från mönstringen med senaste nummret av Spindelmannen i handen och undrade vem den fantastiske tecknaren var.

1 kommentar:

Anonym sa...

hej pratat med tony om elvis än??? hälsa övr familjen