onsdag 13 februari 2008

Jönköping - my kind of town!

Då var jag tillbaka på jobbet igen då. Min vistelse i Jönkping blev både väldigt lyckad och väldigt bizzar.
Nu har jag sysslat med sådana här workshops ganska länge (fem år) och det är alltid lika kul, speciellt när man får resa iväg några dagar. Det var nästan tio år sedan jag var i Jönköping senast så jag såg fram emot att se staden igen. Den stad jag såg liknade dock inte den staden jag mindes, men det gjorde inte så mycket.
Efter mitt första undervisningspass åt jag en god middag tillsammans med en bibliotekarie, sedan tänkte jag ta mig en lugn kväll på hotellets relaxavdelning, (det var nu som kvällen tog steget från trevlig till bizzar). Först visade det sig att hotellet hade en gemensam bastu, vilket jag aldrig varit med om tidigare. Sedan visade det sig att resten av hotellets bastubadande gäster var studenter från all världens hörn (Sibirien, Kina, Ryssland, Polen, Tyskland, Tjeckien mm.). Allesammans hade de stora förråd med smuggelsprit som de frikostigt lät mig smaka av. Bland annat så fick jag stifta bekantskap med en polsk, trögflytande vodka som var smaksatt med honung. Jag lärde känna en tysk trollkarl vid namn Christian Geiger (www.chrismagic.de) , han ville dock inte visa några konster eftersom han var både full och naken, det gör det hela lite svårare. Hur som helst så hade jag väldigt roligt i detta underliga sällskap. Varför är det alltid så att man träffar de mest intressanta människorna i bastun?

Undervisningen då? Jo den gick hur bra som helst (den som är intresserad hittar ett reportage på http://www.jnytt.se/Read__13908.aspx ). Förhoppningsvis ska jag hinna lägga upp lite fler foton under veckan.

7 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Hoppas Tinuviel har många bra storys och fallenhet för serietecknande för idén är kul! :)

Jimmy Wallin sa...

Antar att du syftar på den andra personens inlägg Magnus, men då det raderats innan jag läst det har jag faktiskt ingen som helst aning om vad det gäller.

Anonym sa...

Jag raderade det första (skrev lite fel). Syftar på repotaget från jnytt.se

Jimmy Wallin sa...

Ah, då förstår jag.
Hade du en bra vistelse i Kina förresten?

Anonym sa...

Ja, det var kanon! :)

Tänkte köpa med mig en geniun kinesisk serietidning dill Dig; men såg bara japanska å det antar jag att Du redan har koll på.

Maten var god (och billig) och (pirat)shoppingen var kanon.
DVD = ca 6-14kr.

Jimmy Wallin sa...

Då antar jag att du har ett hundratal nya filmer att ta dig igenom då.

Tanken var god i alla fall.