söndag 21 september 2008

Den store folkbildaren



Som den store människoälskare jag är har jag bestämt mig för att ge världen någonting den saknar - en erotisk ABC-bok! Och nbär jag ändå håller på kan jag väl se till att göra en på skräcktema också.
I början av året tog jag fram ett koncept för en serie med ABC-böcker för vuxna. Jag presenterade detta för de trevliga människorna på förlaget Nicotext och till min stora glädje (och uppenbara förvåning), nappade de på en gång. Texterna är på engelska och författade av amerikanska Lara Allen, illustrationerna står jag för. Och ja, hela projektet 'är en förevändning att få rita häftiga bilder.
De första volymerna i serien har nu fått fysisk form och börjat leta sig in hos bokhandlare världen över. En liten hög med böcker kommer att anlända till bokmässan i Göteborg nästa vecka, utifall någon nu skulle vilja ha ett signerat exemplar. Om bara min handled tillåter så går det även att få en teckning i dem.
De som inte kommer att besöka mässan kan införskaffa böckerna på någon lämplig internetbokhandel, exempelvis den HÄR.
Perfekt för alla de som känner att de behöver öva på alfabetet!

Inga kommentarer: