torsdag 11 september 2008

Kolla, jag är med på text-tv!


De senaste dagarna har varit ganska surrealistiska. Igår publicerade Sydsvenska dagbladet en artikel om den Tintininspirerade serie jag gör tillsammans med historieprofessor Dick Harrison.
Vanligtvis brukar jag inte prata med media om projekt innan de är färdiga men den här gången gjorde jag ett undantag. Efter att artikeln tryckts gick telefonen varm, jag fick inget jobb gjort på hela dagen (däremot fick jag in en del jobb men det är en annan femma). En reporter från tidningen Spegeln kom förbi och intervjuade mig och direkt efter det blev jag uppring av en tv-producent som ville skicka över ett team för att göra något inslag om mig. De kommer till studion om en timma så nu gäller det att städa.

Det verkar som att Dick också blir jagad av media just nu, bland annat av SVD.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm.... Jimmy Wallin från mediaprogrammet på Västerhöjdsgymnasiet i Skövde i slutet av 90-talet?

Jimmy Wallin sa...

Jäpp!
Anonymous från en sunkig herrtoallet i Berlin 1937?

Anonym sa...

Ja, vi träffades för en stenhård session i rektum.

Men allvarligt, jag känner dig väl inte direkt, gick i årskursen under. Minns att du tecknade Kinky Karl-bilden vid nollningen och gjorde om Fettosvärd, Fotogöran och Etererik till The Three Amigos i tidningen Slipz.

Jimmy Wallin sa...

Kinky Karl? Vad är det? Är det något jag behöver skämmas över?

Anonym sa...

Du var med på Sydnytt också. Men bara som en nyhet de läste upp. Ingen bild eller sånt.

Anonym sa...

En läderbög som insinuerade vad som skulle hända under nollningen.

Jimmy Wallin sa...

Kanske är lika bra att jag inte minns den där bilden.
Nu för tiden håller mina teckningar en helt annan klass, för tillfället sitter jag och tecknar en bajsande Bert Karlsson...