söndag 29 mars 2009

Nördig utflykt







Igår gjorde jag det årliga besöket på Sci-Fi mässan i Malmö. Egentligen hade jag tänkt ha ett eget bord för att marknadsföra min bok The Horrific A-Z, men då jag åker till Karlstad idag så kändes det lite tight med tid. Förhoppningsvis kommer det inte att kollidera nästa år. Boken tog jag med mig i alla fall, passade på att visa den för Gunnar "Leatherface" Hansen. Han såg mer ut som en mystomte eller skogshuggare än ett skräckfilmsmonster. Resten av tiden minglade vi mest runt, köpte någar t-shirts och kollade på utklädda besökare. Det är verkligen fascinerande att se alla dessa männsikor som lagt ner så mycket tid och möda på att sy upp en egen Jedi-kåpa eller Spindelmansdräkt (undrar om det är någon som lyckats få ragg i en Star Trek-uniform?).
De flesta av utställningsföremålen har jag sett förut och är väl inte så värst imponerad av dem men när jag fick syn på gudabilden från inledningsscenen från Jakten på den försvunna skatten gick det kalla kårar längs ryggen på mig. Tänk att ha den i vardagsrummet, där kan man verkligen snacka om koversation piece.!

Inga kommentarer: