måndag 25 maj 2009

Veckans hjälte - Järnmannen!


Det här är inget vanligt inlägg, detta är nämligen mitt 300:e inlägg! Bloggen jubilerar! Länge leve den! Tjoho! För att fira detta så släpper jag lös veckans hjälte redan idag. Denna gång blev det inget av era önskemål kära läsare (men vänta bara och se vad jag har skissat upp för nästa vecka). Jag snubblade nämligen över en blogg med tema Iron-man som drivs av den fantastiske tecknaren Michael Cho. Bloggen består av olika tecknares versioner av den klassiska plåtskallen och det är fritt fram att skicka in bidrag, förhoppningsvis dyker min upp där inom ett tag. Självklart var jag tvungen att vara med, inget snack om saken. Egentligen har jag väl ingen direkt relation till Iron-man, (och kanske var det just därför som jag tyckte så bra om filmen), han har förekommit i en del Marvelserier jag läste under uppväxten och jag minns att han var med i ett ganska dåligt nummer av Mega Marvel under det sena 90-talet.  När jag var i London nyligen köpte jag en toksnygg t-shirt med Iron-Man tryck men mycket mer än så är det inte gällande min bekantskap med Tony Stark. Någon gång ska jag ta mig i kragen och läsa de där 80-talsserierna som tar itu med hans alkoholism, de verkar ju faktiskt rätt intressanta. 

Michels blogg kan ni besöka genom att klicka HÄR

Inga kommentarer: