söndag 26 juli 2009

Finns det någon doktor i byggnaden?


När min favvoteveserie Doctor WHO drar igång på allvar igen efter årsskiftet blir det med en ny skådespelare i rollen som tevevärldens mest kvicktänkte hjälte. Nyligen släpptes den första bilden på Matt Smith i full Doktorsutstyrsel. Vad har jag att säga om det här då? Tja, det återstår att se, jag väntar med spänning på resultatet. När det gäller Doktorns utstyrsel så gillar jag verkligen flugan och kavajen, det känns brittiskt och bra, men precis som många andra är jag lite kluven till att såväl Doktor som medhjälpar tycks bli allt yngre. Karen Gillan må vara väldigt söt men om man ska köra med en yngre inkarnation av Doktorn så hade jag gärna sett att han hade en äldre sidekick för att skapa en kontrast mellan karaktärerna. Matt Smith är yngre än mig, och det känns faktiskt lite konstigt. Inte lika konstigt som den förfärliga bröllopsscenen Indiana Jones råkade ut för men ändå väldigt underligt...

Inga kommentarer: