torsdag 9 juli 2009

En efterlängtad team-up!


Jag och Johanna Kristiansson arbetar just nu med en serie baserad på våra upplevelser under Roskildefestivalen. Vi har haft våra arbetsbord brevid varandra i åratal och hållit ett stort antal workshops tillsammans, men det här är nog första gången som vi faktiskt gör en serie ihop. Smakprovet ovan förställer två välklädda herrar som vi stötte på i folkhavet, de förevigades senare i bild av Johanna, tusch samt färgläggning står jag för. Serien är upplagd så att vi tecknar ungefär var annan ruta, ska bara avverka ett par deadlines så att jag kan sätta igång med det på allvar. Vi kommer att stoppa in så många udda typer som vi bara kan (samt Grace Jones och ett nakenlopp). Resultatet kommer att kunna beskådas i nästa nummer av tidningen Nya Upplagan och jag har svårt att tänka mig att jag kan låta bli att slänga upp serien här i bloggen.

Inga kommentarer: