måndag 4 oktober 2010

Lite hångelbilder

Det har varit lite segt på bloggfronten den senaste veckorna, jag håller som bäst på att städa upp efter fem stökiga år i Seriestudion och det tar rätt mycket tid i anspråk. Större delen av mina prylar är nu flyttade till Lokatt Medias lokaler på Norra Skolgatan och det känns väldigt bra, jag behöver verkligen ett miljöombyte. När jag som bäst höll på att städa igenom mina tillhörigheter hittade jag en mapp som jag inte öppnat på över sex år. I denna mapp låg en del skisser som jag glömt av, några skämtteckningar som faktiskt var rätt roliga, samt en teckning där jag kysser en annan man.


Bilden kommer från den allra första studio som jag någonsin satt i och väckte en hel del minnen till livs. 2003-2004 gick jag andra året på Serietecknarskolan i Malmö. Jag delade då studio med Lovisa Witt, Malin Biller och Kalle Bjelkefeldt, (det är den sistnämnde som utbyter saliv med mig på bilden). Jag har helt glömt varför vi gjorde teckningen men jag tror att det rörde sig om ett skämt av något slag. Hur som helst så satte jag och Kalle upp den färdiga teckningen på studiodörren. Dagen efter fick den sällskap av Malin och Lovisa som låtit sig inspirerats och gjort en egen hångelbild.



När vårterminen gick mot sitt slut passade jag på att lägga beslag på bilderna och har nog inte tittat på dem sedan dess.
Det irriterar mig att jag inte kan komma på det ursprungliga syftet med bilden, nu lär jag tillbringa alldeles för mycket tid med att tänka på det...

Inga kommentarer: