fredag 24 september 2010

Bokmässetipset

Då var det dags att bege sig av till bokmässa igen, det blir faktiskt mitt tionde år på raken.
Jag kommer att medverka i ett seriebattle kl 17.00 på lördag, sånt brukar bli rätt kul.

Den bok jag ser fram emot mest under mässan är utan tvekan Jan Andersson av min mästerlige vän och kollega Samuel Larsson. Hans eminenta strippserie är något av det roligaste och mänskligaste jag sett på mycket, mycket länge. Köp den ni också. Boken ges ut av Tegebjer&Ekholm och Samuel kommer att finnas på plats fredag-lördag för signering.

En annan bok som fyller mig av habegär är Fantomen - från lila vålnad till blågul hjälte, en hyllningsbok till den jubilerande vålnaden. Media har uppmärksammat Fredrik Reinfeldts medverkan men själv är jag betydligt mer nyfiken på Jonas Gardells text. I boken medverkar (utöver en rad andra personer) även min nyligen bortgångne kollega Oskar Forsgren. Oskar är även aktuell med Optimal Press senaste serieantologi Allt för konsten där han tecknat serien Handikappad efter manus av Patrik Stigzelius.

Inga kommentarer: