tisdag 14 september 2010

Två Ohyggliga strippar från byrålådans mörkaste hörn



Håller som bäst på att gå igenom gamla strippar med "De Ohyggliga" som jag och Axel gjorde för några år sedan. Under den tid som vi arbetade med serien gjorde vi ca 200strippar samt en följetong i söndagsformat som i stort sett ingen har läst. Tyvärr lyckades vi aldrig få in den någonstans, något som vår kära agent gör sitt bästa för att ändra på. Om man nu inte räknar serietävlingen i Aftonbladet Plus då, (men det gör jag inte). Zombiesplatter kanske inte gör sig så bra i morgontidningar när allt kommer omkring. Jag har inte läst stripparna på nästan tre år så det är rätt intressant att ta del av dem igen, det känns som att man ser dem med nya ögon. Det finns en del saker att justera, framför allt vad gäller mina texter. Jag kommer att gå igenom dialogen och ändra vissa saker. Först och främst kommer jag att förkorta meningar, en del pratbubblor är fullkomligen sprängfyllda med text, det känns nästan som att de är hämtade från Blake & Mortimer.

De Ohyggliga är syndikerade av Birchfield Comics

Inga kommentarer: