torsdag 15 mars 2007

Barndomshjältar


Idag arbetar jag för fulla muggar med nästa nummer av tidskriften "Bild & Bubbla". Jag är redaktör för artiklarna och ser till att det inte smyger sig in några underliga faktafel. Utöver det så gör jag även en del illustrationer för blaskan, oftast går det ut på att jag ska imitera någon annan tecknares stil.
I det kommande nummret har jag fått den stora äran att göra en vinjettillustration till en artikel om Spirou. Kan inte minnas att jag någonsin försökt mig på att teckna honom innan. Jag hade i alla fall väldigt roligt då jag tog mig an dessa barndomshjältar. Resultatet blev rätt okej. Ni kan se en delförstorning av motivet här intill. Artikeln har titeln "Spirou i mörkaste afrika" och är skriven av Fredrik Strömberg. Något att se fram emot med andra ord.

Inga kommentarer: