tisdag 3 april 2007

Vårtecken




I Malmö har vi en väldigt jobbig man som annordnar en ambulerande predikan varje lördag och söndag. Med en högljudd mikrofon och ett antal trotjänare förkunnar han sin kärlek till herren Jesus och berättar om hur duktig han själv är. Killen är riktigt jobbig, tro mig. Tidigare spelade han en massa religiös musik som han dessutom sjöng med till med sin mikrofon, som tur var satte någon stopp för detta genom att kontakta polisen. Nu får han inte spela sin musik längre utan pratar istället mycket om hur elaka folk akn vara som inte låter honom göra det.
Till hans fördel så kan jag tillägga att mannen samlar in pebngar till stadens hemlösa, det är det absolut inget fel med, jag värnar själv för dem.
Men man kan göra det på något anant sätt, hade jag varit hemlös ahde jag inte velat ha något att göra med den där religiöse tokstollen.

Ibland har han besök av någon "gästartist" och det är just en av dessa som ni kan se på de foton jag lagt upp här intill. En äldre man som spelar munspel och sjunger sånger som är så gamla att inte ens palentologerna kan känna igen dem. Sångröst har han ingen och munspelandet är det väl lite sådär med, men han gör det med en väldig inlevelse och dessutom har han ständigt på sig en cykelhjälm. Man kan inte annat än att älska karln. Jag tycker att fler artister borde framträda iförda cykelhjälm, det skulle tillföra en hel del till deras musik.

Inga kommentarer: