söndag 6 april 2008


Jag har aldrig riktigt förstått mig på graffiti. Nog är jag väl medveten om att detta får mig att låta som en stofil torrboll, men eftersom jag till stor del är just en sådan så gör det inte så mycket. Svårlästa bokstäver som bildar nonsensord som "FRZBLQ" eller "RTxYT!" har aldrig fallit mig direkt i smaken. Ännu värre är det med alla fula tags som de mindre begåvade artisterna sprider omkring sig. Om någon nu kan förklara vad de sysslar med så hör gärna av er. För mig verkar det vara ett sätt att markera revir, man skulle lika gärna kunna ge en sprayburk åt en kåt hankatt och få samma resultat (förutsatt att det är en skrivkunnig katt med tummar). Hur som helst så blev jag väldigt glad då jag såg denna Dennismålning pryda parkeringshuset Annas fasad. Om någon verkligen tar sig tid att måla ett GENOMARBETAT MOTIV så ändras genast min inställning till graffiti, jag kan rent utav förmå mig att kalla det en konstform.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bara säg till så kan jag ge dig en liten privat föreläsning i graffiti. Till och med dra paralleller till serienörderi. Jag hoppas bara att du inte tror att tags per automatik är av mindre skillade målare? Några av de bästa målarna koncentrerar sig på tags.

Jimmy Wallin sa...

Låter kul, jag är bered att vidga mina vyer.

Anonym sa...

Såna som du borde fan få en stor jävla *** i röven och sluta snacka skit om andras konst!