fredag 2 april 2010

Ett intressant möte


En av de trevligaste sakerna med att jobba för kulturtidskrifter är att jag får chansen att träffa intressanta människor av alla de slag. Efter min intervju med sockersöta Laleh fick jag en förfrågan om att göra en intervju med den amerikanska harpspelerskan Baby Dee inför hennes kommande Europaturné. När frågan kom hade jag ingen aning om vem Baby Dee var men en snabb googlesökning kastade jag mig över erbjudandet.
I onsdags kväll begav jag mig tillsammans med min fotografkompis Christer till Dees hotelrum. Hon visade sig vara en mycket tillmötesgående och charmerande person som delade med sig av vilda anekdoter från sitt händelserika liv. Efter avslutad intervju bad hon oss stanna kvar en stund. Vi spenderade två timmar med att dricka konjak och prata om allt från könsbyten till Tommy Cooper. Den färdiga intervjun kommer att publiceras i nästa nummer av Nya Upplagan.

Foto: Christer Järeslätt 2010

Baby Dees hemsida hittar ni HÄR, vill ni lyssna på hennes musik så finns det smakprov på hennes Myspacesida

Vill ni se mer av Christer Järeslätts foton så klickar ni HÄR

1 kommentar:

Pidde sa...

Idag träffade jag en ung man iförd en kapten Haddock-tröja. Han nyttjade även damcykel.