torsdag 19 augusti 2010


Efter sex veckor med fasta arbetstider är det fantastiskt skönt att vara tillbaka i frilansträsket igen. Jag kan sova någon timma längre på morgonen, ta en extra kopp kaffe till frukostläsningen och ta mig igenom ett par extra banor på Super Mario Galaxy 2, alltsammans innan jag ens drar på mig byxorna! Jag har fortfarande en hel del jobb inbokat men nu när jag inte längre pendlar till Staffanstorp behöver jag inte jobba femton timmar om dagen för att hinna med allt (nu räcker det med 10). Dessutom hinner jag göra massa viktiga saker som jag tvingats lägga åt sidan på grund av tidsbrist, (bokföring och cafébesök).
Igår tog jag en välbehövlig fika med min käre vän Daniel, vi har inte sett röken av varandra på hela sommaren och hade följdaktligen massor av übernördiga saker att säga varandra, som vanligt hade vi även med oss presenter.
Jag hade med mig Nya testamentet i mangaform, en förvånansvärt välgjord liten trycksak som jag plockade högvis av under Sjöbo marknad. Daniel gav mig "The Stool Pigeon No. 027", en brittisk gratistidning som han hittade under ett Londonbesök. En gratistidning säger ni? Vad är det som är så speciellt med gratistidningar då? Det kryllar ju av dem? Jo svarar jag, det är förvisso sant, men hur många gratistidningar har en stor bild av Alan Moore på omslaget? Nu ska jag ta mig ett glas konjak och njuta av intervjun inuti tidningen.

Inga kommentarer: