onsdag 11 maj 2011

Ännu ett bidrag till Repaneled


Så där ja, nu ligger mitt femte bidrag uppe på Repaneled, (klicka HÄR för att se bilden i rätt sammanhang). Jag har barnsligt roligt när jag gör de här omtolkningarna av andras serierutor. Vanligtvis arbetar jag till största delen digitalt men när det gäller mina bidrag till Repaneled tycker jag det är mycket roligare att leka med traditionella material (dvs. sådana som har fysisk form). Lucky Luke är målad med akryl och tusch på styv kartong. Rökmålnet har jag klippt ut från ett vitt papper och ljudeffekterna kommer från ett ark med gamla gnuggbokstäver som jag räddade ur en papperskorg för ett gäng år sedan. Om du är tecknare och lik lättroad som mig tycker jag definitivt att du ska fundera på att göra ett bidrag till sidan.

Inga kommentarer: