fredag 20 juni 2008

I udda typers sällskap


Idag är det alltså midsommar, och liksom så många andra hade jag egentligen ingen aning om vad man skulle hitta på för att uppmärksamma denna dag. Min son hade uttryckt önskemål om att besöka Folkets park och delta i de traditionella sång- och danslekarna. För min del var det helt okej, så länge som jag slapp vara med vill säga. Under den tid som han och modern skuttade runt som grodor kring en grönklädd jättefallos strosade jag runt på parkområdet och kollade snett på folk, framför allt folkdansare. För visst är det väl så att folkdansare ser lite lustiga ut, (Jag tror knappast att jag kan vara ensam om denna åsikt)? De ålderdomliga klädesdräkterna har jag väl ingenting emot egentligen, men jag förstår mig inte på de som väljer att kombinera knätofsar och huckle med ett par Ray-Bans. Men hur konstigt detta en må vara så fanns det en man på plats som utklassade allt vad kuf heter. Vi snackar alltså om en kille som gick runt iklädd fotbollströja och kalsonger, han hade inga byxor på sig! Fascinerad som jag är av udda typer så tilbringade jag en stund med att iakta honom på avstånd. Han vandrade runt en del i parken, tittade en stund på folkdansarna, men större delen av tiden ägnade han åt att fråga förbipasserande om de möjligvis hade sett till hans byxor som han hade "råkat tappa utan att märka det". Undrar om någon trodde på honom...

Inga kommentarer: