måndag 30 juni 2008

När min tid är kommen...

Har ni någon gång funderat över hur ni vill ha er begravning? Det är i alla fall något som jag brukar roa mig med emellanåt, vilken musik som ska spelas, gästernas klädsel och sånt där. Jag är inte helt klar med låtlistan ännu så för den sakens skull hoppas jag att det dröjer ett tag till innan det är dags för mig att lämna jordelivet, men ett par saker har jag dock lyckats komma fram till; 1. Inga religiösa inslag, det skulle bara vara fånigt då det inte finns någon religion i mitt liv. 2. När det är dags för gästerna att vandra runt kistan ska det ske till tonerna av slutmusiken från teveserien "The incredible Hulk" (de där melankoliska pianotonerna ni vet), gärna iförda vida byxor med kavajen slängd över axeln, (Bill Bixby-style).
Nu återstår det bara att lista hur jag vill ha resten av spektaklet. Hm, undrar om det är tillåtet att ha en buktalardocka som leder cermonin?

Inga kommentarer: