onsdag 3 juni 2009

Ett besök i Bamseland

Den gångna helgen tillbringades på Kolmårdens djurpark, som den serienörd jag är så såg jag självklart till att besöka Bamses värld, som passande nog finns belägen strax bakom brunbjörnarna.
Här kan man besöka ett flertal av Rune Andreassons karaktärer i deras hemmiljö. Hemma hos Bamse kan man passa på att ta sig en titt i hans kikare.
I Familjen Skutts stubbe kan man förfäras av en en falsksjungande Olof Thunberg som ideligen loopas i stubbens högtalare. Jag tycker synd om de som jobbar här och måste lyssna på detta plågsamma läte dagarna i ända. Olof har en fantastisk berättarröst men någon sångare är han definitivt inte.
Självklart finns här även det (inte särskilt) höga berget. Både Farmor och Katten Jansson finns på plats, Husmusen kunde jag dock inte se till.

Det som fascinerade mig allra mest var de underbart fula toalettskyltarna. Så här har jag nog aldrig sett Lille Skutt förut (eller ska det kanske föreställa Mini-Hopp?). Och är inte den där pottan misstänkt lik en honungsburk?

Inga kommentarer: