onsdag 24 juni 2009

Yngre, smalare, skägglös


Under den gångna helgen gjorde jag ett besök i föräldrahemmet och hittade då den här tidningsartikeln i byrålåda. Detta är en av de första tidningsartiklar som skrevs om mig i egenskap av aspirerande tecknare. På sätt och vis kan man säga att det var här som min karriär tog sina första stapplande dels. Detta var första gången jag fick betalt för att teckna någonting, (inuti tidningen publicerades en seriestripp som jag gjort). Artikeln ledde till att jag dels bjöds in som gäst till TV4 Skaraborg (vilket i sin tur ledde till att jag erbjöds en plats som karikatyrtecknare på Skara Sommarland), dels till att jag fick stryk eftersom jag, citat; var så jävla ful på fotot inuti tidningen (alltså det som jag valt att inte lägga upp här).

Inga kommentarer: