onsdag 24 juni 2009

Förra veckans hjältar...


... skulle ha varit upplagd i fredags men jag hade lite för roligt när jag jobbade med bilden och slängde hela tiden in nya detaljer i bilden. Det började med att jag fick en vansinnig lust att teckna Doctor Doom. Den egenkäre adelsmannen och tillika diktatorn har alltid varit en av mina absoluta favoritskurkar. Då han inte riktigt passar in i hjältetemat så valde jag att slänga in Ben Grimm/Thing också. Eftersom jag tyckte att han såg lite ensam ut fick han sällskap av roboten H.E.R.B.I.E och när jag ändå höll på kunde jag väl lika gärna lägga till resten av Fantastiska Fyran också? Helt plötsligt satt jag med ett helt tidningsomslag framför mig. Vanligtvis brukar jag inte lägga mer än högst ett par timmar på hjältebilderna, den här har jag pysslat med från och till under flera arbetsdagar och har fortfarande en hel del kvar att göra. Så snart som bilden är färdig lovar jag att slänga upp den i bloggen, tills dess får ni hålla till godo med smakprovet ovan.

Inga kommentarer: