måndag 24 augusti 2009

Den store konstkännaren!


Just nu pågår en utställning med Jan Lööfs originalbilder på Seriegalleriet i Stockholm. I söndags var det vernissage med pompa och ståt och Jan "Bertil Enstöring" Lööf förvånade alla genom att faktiskt finnas på plats, (det gjorde däremot inte jag). Då jag inte hade tid att ta en resa till huvudstaden passade jag på att spana in det Lööfska utbudet på galleriets hemsida ett par dagar innan vernissagen och förälskade mig direkt i denna stripp från Tintinhyllningen "Det sista uppdraget". Se bara på den; en medelålders Tintin som avnjuter en kopp kaffe och samtalar med Kalkyls hjärna! Det känns som Lööf gjorde strippen med mig i åtanke! Det hör till ovanligheterna att jag köper serieoriginal men nu ligger den framför mig på soffbordet och jag känner mig väääääldigt nöjd med mitt inköp. 






Inga kommentarer: