lördag 22 augusti 2009

(nästan) Tillbaka i studion


Efter sex veckor i konsthallen känns det lite svårt att återvända till det vanliga studioarbetet, jag känner inte alls någon inspiration eller kreativitetslusta då jag kommer dit. Under de hektiska sommarmånaderna har jag tillbringat många sena nätter vid köksbordet tillsammans med mitt frilansarbete och det känns numera som min naturliga arbetsplats, problemet är bara att det inte funkar dagtid. Det är på tok för ljust för att kunna använda ljusbordet och jag blir extremt uttråkad av att sitta hemma hela dygnet. De senaste dagarna har jag istället valt att förlägga mitt arbete till helt andra platser, i onsdags tillbringade jag halva dagen på kallbadet och dagen efter i en av mina favoritparker. Så länge som vädret och årstiden tillåter kommer jag nog att fortsätta med det, att kunna jobba och koppla av på samma gång är guld värt. Med laptop, Wacoomplatt, 3-modem och mobil har jag så gott som hela kontoret med mig. Mitt enda problem är att det inte finns något kaffe i närheten så nästa vecka ska jag börja ha med mig en termos. 

Bilden ovan? Jo det stämmer, det är Orko, ja just han. Magikern från Masters of the Universe, He-mans lustiga side-kick. Har bilden något att göra med inlägget i övrigt? Tja, inte så mycket, mer än att jag gjorde bilden sittandes på en parkbänk. Det blir mycket sådana här 80-talsfigurer i mina skissblock, men det kan vi snacka om någon annan gång.

Trevlig helg!

Inga kommentarer: