fredag 12 mars 2010

Den perfekta presenten


Här om dagen tog jag en fika med den käre vännen och kollegan Daniel Ahlgren (vilket är en viktig del av mina arbetsrutiner).
En trevlig sak med Daniel är att han så gott som alltid har med sig små presenter, det kan röra sig om någon utklippt tidningsartikel eller papperskopior av skumma serier med Peo, hur som helst så är det alltid saker som förgyller min vardag. I det här fallet rörde det sig om en bok, och inte vilken bok som helst, jag är övertygad om att det här är den bästa bok som någonsin skrivits! Jag har svårt att beskriva hur glad jag faktiskt blev när Daniel fiskade upp boken ur sin tygkasse, det här är verkligen den perfekta presenten. Så nästa gång ni ska överaska någon, oavsett om det är mormor eller ett potentiellt ragg, strunta i blommor och choklad. Leta istället fram ett vältummat exemplar av Terrance Dicks Frankensteins monster går igen.

1 kommentar:

Puck sa...

check! Hade denna som liten och ja, läste nästan sönder den. Guld!
Även "Varulvspojken" och "Se upp för vampyrer" fanns också i bokhyllan.