söndag 25 oktober 2009

SKISSBOKSBIDRAG NR 9 - Jimmy Wallin


Nämen, ser man på. Det är ju jag som har gjort den här. Det var inte utan att man hade lite prestationsångest efter alla fantastiska bidrag från de andra tecknarna. Vad kan jag säga om den här då? Tja, den är väl ganska... konstig. Jag tänkte länge och väl och han ändra mig flera gånger innan jag lyckades komma fram till vad jag ville göra. Bilden gjordes mitt i natten mellan två olika illustrationsjobb och jag var ganska inspirerad av min son när jag knåpade ihop den. Han brukar alltid föreslå att jag ska rita de mest konstiga saker och det här är en kombination av några av de allra mest absurda infallen. John Lennon arbetade enligt legenden på ett liknande sätt med Lucy in the sky with diamonds och eftersom jag tycker att det är en helt fantastisk låt ser jag bara fördelar med konceptet. Här är den alltså; en avliden robotkung som spelar gitarr på ett moln samtidigt som det regnar konstiga saker.

2 kommentarer:

Håkan / Wakuran sa...

Hur kan man hitta de förlorade pusselbitarna?

Jimmy Wallin sa...

Det lättaste sättet vore att gå igenom min pappersinsamling.