söndag 25 oktober 2009

SKISSBOKSBIDRAG NR 11 - Adam Blomgren


Det elfte bidraget är ännu inte avslutat men skit samma, jag lägger upp det i alla fall. Adam och jag har suttit i samma studio i över tre år. När jag kommer till studion brukar det oftast vara folktomt, då tar jag alltid ta en sväng runt Adams bord för att beundra hans senaste Bamseskisser. Det är en fröjd att se Adam arbeta, speciellt som han är den enda som saknar dator på sin arbetsplats. Hans arbetsbord ser ut ungefär som det gjorde för tecknare på 50-talet; högar med pennor, radergummin, tusch, stålstift, elfenbenskartong och penslar. Allt detta finns givetvis på min plats också, även om mycket av det bara står där och samlar dam till förmån för de elektroniska prylarna. Fast det coolaste med Adam är nog att han varvar Bamsetecknandet med skånsk punkrock. I bandet Trevolt har han fått otalet tonåringar att brista ut i både gråt och spontan glädjedans. På så sätt påminner han lite om Håkan Hellström. Hmm.. undrar om Adam skulle passa i sjömanskostym...

Inga kommentarer: