söndag 20 december 2009

Karikatyrer i långa banor



Det här är vad jag sysselsatt mig med den senaste månaden. December har varit sprängfylld av julfester där jag hyrts in i egenskap av karikatyrtecknare. Även om det är ett bra sätt att fylla på bankkontot så är det även ett utmärkt sätt att anstränga såväl ögon som handled till bristningsgränsen. Då jag startade min yrkeskarriär som just karikatyrtecknare så känns det lite som ett studiebesök i det förgångna. Samtidigt är det ett bra sätt att testa vad man verkligen kan prestera. Vanligtvis tillbringar jag merparten av arbetsdagen vid datorn, att rätta till ett fel eller ändra en tuschlinje är bara ett snabbkomando bort. Så är det verkligen inte när du har modellen framför dig. Hjärnan måste vara på helspänn hela tiden, så fort tankarna vandrar iväg och du förlorar koncentrationen är det kört.
Nu ska jag vara ledig i nästan en månad. Eller nja, ledig och ledig, jag ska göra mitt bästa för att slutföra något av alla de där skrivbordslådeprojekten som jag är så duktig på att påbörja.

Inga kommentarer: