fredag 22 januari 2010

En skiva till kaffet


Har bara tid med ett snabbt inlägg just nu. Tänkte passa på att tipsa om Edda Magnasons självbetitlade debutalbum. Igår kväll besökte jag och några vänner releasespelningen på Victoriateatern i Malmö. Ingen av oss hade hört hennes musik tidigare, däremot hade vi hört mycket gott om den. Hur som helst så var det bra, riktigt bra till och med. Vi lämnade spelningen med var sin skiva och en tunnare plånbok.
Jag gillar verkligen artister som släpper sina skivor i pappfodral. De där äckliga plastfodralen som 90% av cdskivorna kommer i är helt vidriga. Nu skulle jag kunna skriva en väldigt lång harrang om hur illa jag tycker om plastfodralen men det gör jag inte, tiden räcker inte till för det. Istället riktar jag ett varmt tack till Edda för en trevlig spelning (och för att skivan har ett tjusigt pappforal)

Inga kommentarer: