måndag 11 januari 2010

MIGHTY MUPPETS #1: SPIDER-FROG


Första riktiga arbetsdagen efter flera veckors julledighet... tusan vad svårt det är att komma igång ordentligt! Det är ju inte så att jag struntat i att teckna då jag var ledig, tvärtom så har jag tecknat så mycket jag bara orkat. Skillnaden är dock att jag tecknat för att det var kul och inte för att jag måste, vilket är två vitt skilda sysselsättningar. Nu sitter jag här med ett tomt pappersark framför mig och ingenting händer, det står stil i huvudet. Som tur är har jag en text att arbeta med, det funkar bättre.
Som uppvärmning gjorde jag idag en snabb tuschning/färgläggning av en av de otaliga skisser jag lekt fram under ledigheten. Motivet behöver väl ingen närmare förklaring, jag antar att ni kan lista ut vad min finkulturella konsumtion bestått av de senaste veckorna. Skissblocket fullkomligt svämmar över av sånt här...

1 kommentar:

sandra sa...

såg en bild här på din blogg från typ 2007, inspirerad av bland strippor och fakirer. vill ha vill ha..... underbar, det är min farfar. hur göra?
mvh sandra