måndag 25 januari 2010

Modesty


Förra året gjorde jag ett omslag till den anrika serietidningen Agent X9. Jag var väl inte så där jättenöjd med resultatet och det har verkligen kliat i fingrarna i väntan på att få göra ett nytt försök. Förra veckan satt jag och lekte med några nya penslar i photoshop och snickrade då ihop den här skissen, inspirerad av ett foto på den engelska skådespelerskan Emily Booth.
Glad i hågen skickade jag in den till X9s redaktör för kommentarer och där tog det hela ett hastigt stopp. Tyvärr (för mig alltså) hade man redan beställt ett liknande omslag från Romero så den här lilla saken lär nog aldrig leta sig in i någon tidning.
Även om ansiktet behöver fixas till en del så att det verkligen blir Modesty Blaise så tror jag ändå att det här hade kunnat bli ganska läckert. Det blir till att återvända till skissbordet.
Mitt förra omslag ligger förresten på andra plats på X9s omröstning över bästa omslag 2009, tydligen finns det de läsare som uppskattar tanken med svenskproducerade omslag.

2 kommentarer:

Sir-L sa...

Riktigt snygg skiss. Men det är bara att spotta i nävarna (eller datorn?) och komma igen med ett nytt förslag.

Jimmy Wallin sa...

Tack så mycket. Det hade varit kul att färdigställa den här, möjligtvis kommer jag att göra det i alla fall. Vi får se vad jag hittar på nästa gång.