onsdag 17 februari 2010

Hjältar på besök


Usch, nästan en vecka utan minsta lilla uppdatering på bloggen. Hur ska det här sluta? Förra året var jag mycket bättre på att blogga, speciellt när jag gjorde "Veckans hjälte". Jag vet inte hur det är med er kära läsare, men själv saknar jag att teckna hjältar, det var ett kul sätt att hålla sig sysselsatt. Tyvärr självdog ju det projektet efter ett tag, vilket i och för sig inte var helt oväntat. Hur trevligt det än är att teckna gamla seriehjältar så måste alltid jobbet gå före och med tanke på förra årets ENORMA arbetsbörda är jag förvånad över att jag ens lyckades komma ihåg att ta på mig byxorna på morgonen. För ett par dagar sedan gjorde jag en rensning i datorn och hittade då min sista (?) oavslutade hjälteskiss från juli 2009. Som ni säkert förstår kunde jag inte hålla fingrarna i styr utan kände mig tvungen att färdigställa den, man kan ju inte låta självaste Doctor Doom ligga och skräpa hur som helst.
Bilden känns väl inte helt färdig ännu, jag skulle gärna gå in och finslipa några detaljer och rensa upp bland onödiga streck lite här och var men det ska jag inte göra idag, nu är det hög tid att börja jobba.

Inga kommentarer: