tisdag 9 februari 2010

Work in progress: Kapten Zoom del 2


Idag har jag tuschat blyertschteckningen. För en gångs skull har jag dessutom gjort en fysisk tuschning. Vanligtvis brukar jag göra det i datorn men jag drabbades av en vansinnig lust att för en gångs skull göra en "riktig" teckning.
För tuschningen har jag använt mig av två olika penslar från Winsor Newton, series 6 och 7 närmare bestämt. Till mindre detaljer som bokstäverna och fina linjer i ansiktet har jag använt en penna av typen Pentel Stylo JM10. Tuschet är Newton Black Indian Ink från samma tillverkare som penslarna. Alltsammans är utfört på Elfenbenskartong av okänt fabrikat.
Efter avslutad tuschning började jag leka lite med olika bakgrundsmöjligheter men valde att vänta med detta tills bilden är scannad.

Inga kommentarer: