måndag 8 februari 2010

Work in progress: Kapten Zoom del 1


Under förra veckans Stockholmsbesök tog jag tillfället i akt att stämma träff med den gamle barndomshjälten Anders Linder. I närapå två timmar berättade han underhållande anekdoter från sin karriär. Det hela kommer att mynna ut i en illustrerad intervju i nästa nummer av Nya Upplagan. Då jag i första hand associerar Linder med den vetgirige rymdmannen Kapten Zoom valde jag att avbilda honom iförd sin trogna dräkt. Då jag blivit alldeles för slö med att lägga ut teckningar på bloggen tänkte jag lägga upp de olika stegen som mina illustrationer går igenom. Nu är tyvärr inte bilden ovan min första skiss utan snarare den tredje (de två första blev av allt att döma kvar på hotellet), men jag tror att ni fatatr galoppen i alla fall.

Inga kommentarer: